Scroll to top

10 уроків від Стіва Джобса, корисних кожному підприємцю


No comments

Захоплююся Стівом ще з 16 років.. Це гуру маркетингу і підприємництва! Витягнути компанію з гаражу до всесвітньовідомої компанії, погодьтесь, вдається не кожному.
biografiya-stiva-dzhobsa_1384282119_1 (1)
Ця стаття буде про основні уроки, які я для себе виніс із життя Стіва Джобса. Гадаю, вам буде корисним 😉

 

1. Знайдіть собі хороших вчителів

Джобс, можливо, був природженим генієм маркетингу, але, в той же час, йому вистачало розсудливості для того, щоб шукати людей, у яких він міг чомусь навчитися.
Урок: не важливо, наскільки ви самі експерт у вашому бізнесі – шукайте людей, які знають більше ніж ви, а потім вчіться у них.
2. Зробіть відмінний продукт
Уже знайомий нам Кавасакі, грубо, але дохідливо міркує на цю тему: “Сенс того, що зробив Стів, розуміють лише кілька маркетологів – він вперше запропонував ринку відмінний продукт. Лайно важко продати.”
3. Визначте принципи і відстоюйте їх
Коли в 1977 році компанія Apple Computer виходила на ринок, Джобс і Марккула виділили три основних принципи компанії. По-перше, Apple завжди буде співпереживати клієнтам. По-друге, Apple у своїй виробничій лінії буде фокусуватися всього на декількох продуктах, але вже вони-то будуть зроблені дуже добре. Третій принцип – Apple має намір впроваджувати свою філософію цінностей (простота використання і висока якість) у все, що він робить – не тільки у, власне, продукти, але і в їх упаковку, зовнішній вигляд своїх магазинів, і навіть у свої прес-релізи.
4. Не шкодуйте грошей
Джобс був природженим шоуменом і любителем широких жестів. Ось хороший приклад: коли в 1984 році для Нової Моделі Macintosh потрібен був рекламний відеоролик, Джобс, як завжди, вирішив грати по-крупному. Для зйомок був найнятий Рідлі Скотт.
Однак, це велике вкладення повністю виправдало себе – ролик сам по собі став знаковим культурним явищем 80-х років і, швидше за все, першим зразком «вірусного маркетингу».
5. Не бійтеся творчих експериментів
Маркетологи Apple описують рекламний ролик «тисяча дев’ятсот вісімдесят чотири» як «зразок подієвого маркетингу» (подієвий маркетинг), тобто кампанію, де реклама сама по собі настільки революційна або унікальна, що вона стає повноправним культурним явищем.
6. Умійте зберігати секрети і створювати таємниці
Причини, які примушують шанувальників ставати в кілометрові черги за новими продуктами Apple, полягають не тільки в харизмі рок-зірки, якою сповна володів Стів, він ще був майстром нагнітання інтриги, він по-справжньому вмів дивувати.
За кілька місяців до «великої прем’єри» нового виробу, Apple починав заплановані витоки інформації: з’являвся перший слух, потім другий, спростовували його, а після – третій, що суперечив двом першим. Велика частина цих чуток була дезінформацією, що змушувала людей пускатися в найбожевільніші припущення.
7. Знайдіть собі ворога
Головне правило драматургії говорить: «Для розвитку сюжету потрібен конфлікт». Подібний принцип політичної пропаганди також говорить про те, що вам, щоб виглядати «хорошим хлопцем», потрібен «поганий хлопець». Для Apple спочатку «поганим хлопцем» була корпорація IBM, а пізніше – Microsoft.
8. Перетворіть користувачів у своїх «проповідників»
Можливо, найдивніше, що зумів зробити Джобс – це перетворити користувачів своєї продукції в лютих прихильників бренду Apple. Люди шикуються в довгі черги кожного раз, коли з’являється нова модель iPhone, яка, ймовірно, зовсім трохи відрізняється від попередньої.
Шанувальники Apple не думають про себе як про клієнтів – вони відчувають, що вони є частиною руху, місії, чогось більшого, ніж вони самі.
9. Не говоріть про продукти – говоріть про людей
Рекламний ролик «одна тисяча дев’ятсот вісімдесят чотири» не містить жодного зображення комп’ютера Macintosh, тільки в останніх 10 секундах кліпу згадуються компанія Apple, і її новий продукт. Схожий підхід використовується в кампанії «Think Different», де говориться не про високотехнологічні вироби, а про людей, які їх використовують.
10. Використовуйте картинки, а не слова
Ось рекламне оголошення, що містить всього 10 слів. Донині і на своєму сайті, і в своїй рекламі, Apple докладає величезних зусиль дл того, щоб розповідати про свою продукцію за допомогою якомога меншої кількості слів.
Лаконічність відмінно підходить до місії, проголошеної Apple – «Простота, як життєва цінність», що пов’язана ще з одним відкриттям Джобса: він зрозумів, що зображення є набагато кращими оповідачами, ніж тексти.

Комантарі до статті

Коментар

Related posts

Post a Comment